Themadossier 13
Communicatie en bewustwording
Hoe communiceer je over duurzaamheid, zodat de urgentie beklijft? Hoe activeer je medewerkers en hoe ga je om met de verschillende meningen op de werkvloer? En hoe voorkom je een ‘overkill’ aan informatie?
Toelichting
Het is allereerst belangrijk goed uit te kunnen leggen waar duurzaamheid over gaat en wat de organisatie wil bereiken. MPZ heeft daarom veel voorbeelden van communicatiemiddelen verzameld, zodat je het wiel niet opnieuw hoeft uit te vinden.
In dit thema vind je documenten gericht op verschillende doelgroepen (medewerkers, bestuur, patiënten/cliënten/bewoners, bezoekers/familie, etc.) gevat in verschillende communicatiedragers (posters, presentaties, stappenplannen, infographics, filmpjes etc.). Houd voor ogen: less is more. Meestal bereik je meer met een simpele poster dan een dik geschreven rapport. Bovendien gaat door interne of externe ruis altijd een deel van de boodschap verloren.
Handige links en documenten
We hebben alle relevante links en documenten overzichtelijk bij elkaar gezet.
Werkgroep Groene communicatie
Hoe houd je iedereen binnen en buiten je muren betrokken? Deze werkgroep is op zoek naar een nieuwe werkgroeptrekker.
Meer over deze werkgroep